Şahsi fikrimdir..
- Exprate biraz zor olmalı. Max level Min. 1 haftfa, Max. 15 gün arası.
- Başlangıca gold, sp ve eşya koymak yerine bunlar defaultquestlere konulmalı. Sürekli karakter açıp gold + SP peşinde koşanlar kusura bakmasın diye böyle.
- NPC'lerde FB eşyalar bulunabilir bunda sorun yok, hatta oyuncuyu tutar. NPClerde normal eşya olmalı. Sox değil!
- Drop olan her şeyin SellPrice 1 olmalı. Elixir, Item vs... çöpler droptan kaldırılmalı.
- Oyuncu job yapmaya yönlendirilmeli. 1* parasını bile zor denkleştirmeli. Boğazından kesip joba başlamak için biriktirmeli. Sonrasında zaten gold aksın. Tabi kervan da 1'e 100 vermemeli. 10M'e aldıysa 15M kâr yeterli.
- Kervana yönlendirmek demişken, oyunun spawn ettiği npc thiefler spawn olmamalı bu eskide kaldı. botlarla ve scriptlerle kervan çekmeyi engelle olsun bitsin. Kervan çekerken yumuşak bi halı üzerinde yürüyorsun hissi almalı oyuncu. Aksi takdirde kervancı hem npc thieflerle hem oyuncu thieflerle uğraşıyor. Bu joymax'in fikriymiş zaten bizlerin değil.
- Jobda max levele ulaşmak zor olmalı. Sadece job leveline göre giyinilebilen special suitlere 7STR 7INT verilip npcye konulmalı. 110 CAP'se bu suitler istediği yüksek goldun yanı sıra, rekabet ortamlarından elde edilecek coinlerle satılmalı. Mesela 25 gold coin, 50 silver coin.... 100 Cap'se bu coinler Medusa'dan elde edilebilmeli.
- Ekstra eklenen uniqueler ulu orta bir yerde spawn olmamalı!!! Bir harita açıp teleport ücretini job gelirlerine uygun bir şekilde ücretlendirmelisin. Bu odalara IP PC limit konulmalı, ayrıca unique 20-24 saat arasında spawn olmalı ve oyunun değerli eşyalarının bir kısmı bu odadan drop olmalı. Geri kalan kısmı da başka bir odaya spawn edilen diğer unique'e konulmalı. Bu hem uniquelerde botlayacakların önünü alır, hem de teleport ücreti ödeneceğinden dolayı oyundaki gold erir.
- Npcler kalelere bağlanmalı. Ben Jangan npcleri,teleportlar ve ferry teleportlarını jangan kalesine, Donwhang npclerini ise Bandit kalesine bağlamıştım. Cons Jangan kalesine, samar donwhang'a, hotan hotan kalesine, Alexandria yine hotan kalesine.
Unique rank, job rank için ödül verilebilir fakat oyuncu bir şeyde ödül gördüğünde her şeye ödül istemeye başlayıp bi süre sonra şımarıyor. Bu sebeple oyuncuyla muhtab olmak yerine iletişim kanallarından oyuna yönelik bilgiler verilir ve susulur. - Otoriter bir sistem hakim olmalı. Kurallar belirlenip önceden oyuncuyla paylaşılmalı. Yönetime her türlü iftira için kanıt istenmeli, ispatı olmadığı halde bu davranışı sergileyen oyuncuya ait bütün karakterler, hesaplar, IP adresleri ve Hardware ID numaraları süresiz banlanmalı. Dolandırıcılık suçları için kanıt istenmeli... mesela biri birinin karakterini soydu.. Karakteri soyan yukarıda saydığım şekilde banlanmalı. Eşyalar ise sahibine teslim edilmemeli ! Bu durum hem oyuncuların karakter bilgilerini sağa sola paylaşmalarının cezası olur, hem de teslim edilmeyen eşyalar oyundan çıkarılmış / eritilmiş olur.
Sadece scrollar, yeni eklenen petler yetmiyor. Oyun hikâyesi gerekli.
Bu kadarla sınırlı değil başlıcalarını saydım.
Bunlar, benim zamanımız için uygun olduğunu düşündüğüm şeyler.
Hayal gücünü kullanarak joymax'in oyun hikayesini yazarken yaptığı yanlışları ve eksikleri tespit edip oyuncuyu oyunda tutabilecek şeyleri değiştirebilirsin.