Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

dsgn kguard
vsupload kguardedgeakademi

Yeni başlayanlar için Kavramları ve Uzantıları Öğrenelim

risesun97

not for money but for humanity
.
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
863
Çözümler
1
Alınan Beğeni
732
Ödül Puanları
93
Konum
Constantinople
Merhaba Yeni Arkadaşım,
vSRO piyasasına yeni girmiş/girecek hevesli ve istekli olan, 'Ben nereden başlayacağm, ilk olarak ne yapacağım, bu dosyaların anlamı ne?' diyen arkadaşlar için işin temelinden başlamak istiyorum. Önce kavramları öğrenin ki, öğrenme sürecinde zorluk çekmeyin, ilerde bu neydi, ne yapardı, bu dosya ne işlev görürdü gibi soruları sormayın, en azından temel bilginiz olsun...
İlk olarak var olan dosya uzantılarını sıralıyalım. Bu uzantılar;
xxx.pk2
xxx.nvm(navmesh)
xxx.bms
xxx.bmt
xxx.ban
xxx.bsk
xxx.bsr
xxx.ddj
xxx.efp

gibi uzantılar ile sık sık karşılaşacak ve kullanacaksınız, bunları açacak olursak;
>'.pk2' uzantımız Joymax tarafından yapılan en temel uzantımızdır yani Silkroad Online 'ı oluşturan tüm resimler, sesler, yapılar, animasyonlar, ayarlar, veritabanı kayıtlarını barındıran içinde sıralı klasörler içeren uzantıdır. Buna örnek olarak, Silkroad Online 'ın dizinine gidersek orada;

-Data.pk2->İçerisinde oyuna dair görünen objelerin, nesnelerin, karakterlerin, bölgelerin, seslerin, görüntüleri makine diline çeviren 'navmesh' dosyaları ve Server Files için gerekli olan tüm veriler bu dosyadadır.
-Map.pk2->Oyun içinde ki bölgelerin dokusu, nesnelerin yerleşimi bu dosya içerisinde yer alır. Örnek olarak bir bölgeye ağaç veya kaya gibi nesneleri eklemek ya da o bölgenin dokusunu değiştirmek istiyorsunız bu dosya içindeki dosyaları düzenlemeniz gerekir.(SRO Map Editör ile yapabilirsiniz.) Data.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Media.pk2->En önemli dosyalardan biri de bu dosyadır. Sunucunun IP adresi, oyun içinde ki ikonlar, giriş ve oyun ekranında ki görünen tüm butonlar, arka plan, harita ve mini harita resimleri, oyun içinde ki yazılar, veritabanı verileri bu dosyada yer alır. Data.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Music.pk2->Oyun içinde ki çalan müzikler bu dosya içinde yer alır. Media.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Particles.pk2->Oyun içinde ki görsel efektler bu dosyada yer alır.

adında .pk2 uzantılı dosyaları görürüz ve bunları açmak da üçüncü parti programlar ile mümkünüdür. Şifre soran programlarda varsayılan şifre '169841' dir. (Bu .pk2 uzantıları kimsenin görmek istemediğiniz kişisel resimleriniz, fotoğraflarınız ve sesleriniz için de kullanabilirsiniz :D)
>'.nvm' uzantımız Data.pk2/navmesh klasöründe bulunan dosyalardır. Bu dosyalar oyun dünyasının makine diline çevrilmiş halidir. Gameserver için olmazsa olmazdır, gameserver bu dosyaları okur ve oyun dünyasını(GameWorld) oluşturur.
>'.bms' uzantımız objenin veya karakterin uygulama içinde tümüyle tamamlanmış görüntüsü ve diğer görüntü uzantılarını birbirine bağlayan uzantıdır.
>'.bmt' uzantımız farklı '.ddj' dokularına başvuran malzeme dosyalarımızdır.
>'.ban' uzantımız karakterlerin yaptığı hareketler, ataklar, oturmak, yürümek vs. animasyonlarıdır.
>'.bsk' uzantımız karakterlerin ve objelerin iskelete bürünmüş halidir.
>'.bsr' uzantımız 'bms' , 'bmt' , 'ban' , 'bsk' uzantılarını bünyesinde barındıran uzantılardır. Kaynak uzantıdır ve oyun içine eklediğimiz obje veya karakterin nasıl görünmesi gerektiğine '.bsr' dosyasını seçerek karar veririz.
>'.ddj' uzantılarımız karakterin veya objeye ait parça parça resimleri içeren uzantılardır. Ddj dönüştürücü programlar ile açılabilir resim formatına dönüştürülebilir.
>'.efp' Particles.pk2' de bulunan uzantılarımızdır. Mesela hızlı koşma taşı kullanınca ayak etrafında çıkan yeşil halka, wizard karakterlerin etraflarında ateş, toprak, buz, elektrik gibi halkaların çıkması, okçuların ok attıkları esnada okun sarı veya mavi olması gibi...

Bitirmeden önce gerçek hayattan örnek vereyim, biyometrik veya herhangi bir fotoğrafınız sizin ddj' nizdir, sizin iskelete bürünmüş haliniz bsk' nızdır, fotoğrafta tümüyle görünmeniz sizin bms' nizdir, oturmanız kalkmanız ve dans etmeniz vs ban' ınız, aynanın karşısında kendinizi canlı görmeniz sizin bsr' nizdir. (Biraz abes oldu ama :D)

Tamamen kendi yorumum ile yazdım yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar...

İçeriği görebilmek için Uye olmanız gerekiyor.
 
Son düzenleme:

Spare

Machine Man
.
Katılım
28 May 2018
Mesajlar
3,336
Çözümler
2
Alınan Beğeni
3,635
Ödül Puanları
605
Konum
Bursa
Anlatımlar güzel, faydalı da. :) Halen anlamış değilim, bölümün adı resim ve videolu biz ısrarlan düz yazı atıyoruz. :)
 

Spare

Machine Man
.
Katılım
28 May 2018
Mesajlar
3,336
Çözümler
2
Alınan Beğeni
3,635
Ödül Puanları
605
Konum
Bursa
Hah üzgünüm, gördüm, şimdi oldu. :)
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
803
Alınan Beğeni
329
Ödül Puanları
63
Konum
Germany
Bu kullanıcıyla bir anlaşma yapmak istiyorsanız, bu forumdan uzaklaştırıldığını lütfen unutmayın.
örnek bi pet resmi çizmek için ilk önce bsk dosyasındamı yapmamız gerek ddj yi hala anlamış değilim parça parça ama parçaların kordinatı varmı farklı yere koyulabılırmı neden parca parca koyuluyor anlamadım
 

Yuppi

vsro.org
.
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
810
Çözümler
1
Alınan Beğeni
2,567
Ödül Puanları
113
Konum
İstanbul
örnek bi pet resmi çizmek için ilk önce bsk dosyasındamı yapmamız gerek ddj yi hala anlamış değilim parça parça ama parçaların kordinatı varmı farklı yere koyulabılırmı neden parca parca koyuluyor anlamadım
uv texture map olarak araştırırsan neden öyle oldugun anlarsın.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
803
Alınan Beğeni
329
Ödül Puanları
63
Konum
Germany
Bu kullanıcıyla bir anlaşma yapmak istiyorsanız, bu forumdan uzaklaştırıldığını lütfen unutmayın.
uv texture map olarak araştırırsan neden öyle oldugun anlarsın.
teşekkürler bide bu bsr bms bsk gibi dosyaları açıp görüp editlememizi sağlayacak bir program biliyormusun ? ne önerirsin
 
Katılım
31 Mar 2019
Mesajlar
716
Alınan Beğeni
717
Ödül Puanları
93
Konum
Mersin
AdBlock Detected

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engellemede harika bir iş çıkarır, ancak aynı zamanda web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi için lütfen AdBlocker'ınızı devre dışı bırakın.

AdBlock'u Devre Dışı Bıraktım.