Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

dsgn kguard
ROLLET remastered
vsupload kguardedgeakademi
cleopatra legacy

vSRO Paylaşım Media’dan databaseye item eklemek!

EfsaneSro

Sıkıldım
.
Katılım
6 Şub 2019
Mesajlar
2,915
Çözümler
46
Alınan Beğeni
9,072
Ödül Puanları
113
Konum
Steam
Merhaba Arkadaşlar bu konumda sizlere Mediadan çekilen itemi nasıl common'a ve objitem'e ekleriz onu anlatacağım.
Elimde 15-16 Dg Media olmadığı kendi kurduğum Model Switcher için hazırlanan silahlardan anlatacağım.
Şimdi bize öncelikle lazım 1 adet itemdata45000 isimli text dosyası gerekiyor. Bu dosyayı çıkardık nasıl alacağız;




Bu şekilde uzunlamasına bir yazı görürüz. Şimdi bu alanın başında RefObjCommon aldığı için çoğu insan yanılır, sanki burası sadece RefObjCommon'muş gibi.
Aslında burda hem RefObjCommon hemde RefObjItem tabloları mevcut fakat 2 adet dikkat edilmesi gereken nokta var ;


  • DB kısmında RefObjCommon'un son kolonuna bakarsanız "Link" adında bir kolon görürsünüz. O link'e atanmış ID aynı zamanda bu iteme ait RefObjItem'in bilgilerini saklayan ID kolonuna aittir.
  • Bu link ID'sini media kısmında asla göremezsiniz.
Yani mesela ben yukarıda verdiğim kodu DB'ye girecek olsam nasıl gireceğim? Gelin beraber tek tek yapalım.

Öncelikle önerim NotePad++ kullanmanız. Vermiş olduğum kodu (veya alacak olduğunuz itemin kodunu) notepad++'da bir yeni belge oluşturarak içine atalım. Noldu? Uzuuuunca satırımız tek başına kaldı.

Siz siz olun her zaman ilk olarak RefObjItem'den veri girişi yapmaya başlayın. Çünkü buna vereceğimiz ID'yi RefObjCommon'da Link için kullanacağız.

Neyse şimdi RefObjItem için giriş yapacağımız kod neresidir onu göstereyim.

Media kısmında orta kısımlarda 3 adet arka arkaya verilmiş ".bsr , .bsr ve .ddj" uzantılarının olduğu yolları görürsünüz. En son verilmiş olan .ddj' uzantısından sonra "xxx xxx" şeklinde 2 adet "xxx" yer alır. İşte bu alandan sonraki kısım RefObjItem kısmıdır. Ekleyeceğim kodu sağa çekerek daha iyi anlayabilirsiniz, renklendirdim.


Burayı ekleyeceğiz ama yukarda dediğim gibi başında ID'si eksiktir her zaman, birde sonunda "0" eksiktir. Bu kısmı az önce Notepad++' ya yapıştırdığımız metinden ayrıştralım. Birkaç altsatıra atabilirsiniz. Ama ilk kısmınıda silmeyin, onlarda lazım olacak. Şimdi ne elde ettik?

Elimizde böyle birşey var. Şimdi bunun ilk başlangıcında boşluk bırakmamaya dikkat edin. Yani satır başında boşluk bırakmayın.

Şimdi DB'nize gidin, RefObjItem'ı açın ve en son ID'nizi kontrol edin. Örneğin En son ID "45982" olsun. Şimdi metin belgesinde ayırdığımız RefObjItem girişi için satır başına tıklayın. En son ID'nizin 1 fazlasını yazın. Yani ben "45983" yazacağım. Yazdıktan sonra "TAB" butonuna basınki satırbaşında bulunan "1" ile farklı kolonlarda olacağını anlasın.

Ve ayriyetten sonuna "TAB" butonuna basarak "0" ekleyin.

Herşeyinizi doğru yaptıysanız giriş yapmaması imkansız. Yani RefObjItem kısmı tamam.



Gelelim RefObjCommon kısmına. Yukarıda zaten 2'ye ayırmıştık, ayrılan kısmın 1. tarafıda RefObjCommon için yani şu şekilde ;



Peki burada neyimiz eksik? Burada sadece son kısmına gelip "TAB" butonuna basıp biraz önce "RefObjItem" için sizin koyduğunuz veya SQL sistem Auto Increase ile vermiş olduğu ID'yi yazacağız yani bende şu şekil olacak örneğime göre ;


olacak. Dikkat edin sadece sonuna "TAB" butonuna basıp RefObjItem ID'sini yazdım. Bu şekilde kopyalayıp sorunsuzca yaptıysanız RefObjCommon tablosunuda hallettiniz!

Peki geriye kalan ne var?

Şimdi yukarıda söylediğim "bsr ve ddj" kısmı bizim için önemli. Peki ben bu .bsr yolunu ve .ddj yolunu nereden bulacağım derseniz?


  • BSR yolu ; Data.PK2\Res\Item\China\Weapon yolu içerisindedir. Mesela sword_01.bsr diyorsa sword_01 bsryi buradan çıkarıp aynı yoldan kendi Data.PK2'mize import etmeliyiz.
  • 2. BSR Yolu ; Aslında burada olan zaten sizdede olur. Bu drop olduğunda olan şeklidir. Farklı birşey eklendiğinizi düşünüyorsanız yukarıdaki yoldan 2 geriye giderek etc kısmına girip varolan yazıyı görebilirsiniz.
  • DDJ yolu ; Media.PK2\icon\item\china\weapon kısmındadır. Ve ayriyetten Media.PK2\icon64\item\china\weapon yolundadır. Mesela sword_01.ddj diyorsa sword_01 ddj'i buralardan çıkarıp aynı yoldan kendi Media.PK2'mize import etmeliyiz.
  • Ve ayrıca item ismini vesairede Media\server_dep\silkroad\textdata kısmında "textdata_equip&skill.txt" içerisinde bulabilirsiniz.
Atladığım birşey olduğunu düşünmüyorum ama varsada affola. Hatırlatın düzeltirim problem değil.
Dediklerimi doğru şekilde uygularsanız sorunsuzca ekleyebilirsiniz.
Her işlemde olduğu gibi DB ve MEDIA yedeğinizi almayı unutmayın.

Güle güle kullanmanız dileklerim ile..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Spare

Machine Man
.
Katılım
28 May 2018
Mesajlar
3,349
Çözümler
2
Alınan Beğeni
3,686
Ödül Puanları
605
Konum
Bursa
Harika anlatım, eline emeğine sağlık takılanlara önerilebilecek bir rehber olmuş. :love:
 

_RazoR

.
Katılım
23 Kas 2019
Mesajlar
211
Çözümler
1
Alınan Beğeni
59
Ödül Puanları
28
Konum
Tekirdağ
Emeğine sağlık güzel içerik olmuş
 
AdBlock Detected

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engellemede harika bir iş çıkarır, ancak aynı zamanda web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi için lütfen AdBlocker'ınızı devre dışı bırakın.

AdBlock'u Devre Dışı Bıraktım.