Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

dsgn kguard
ROLLET remastered
vsupload kguardedgeakademi
cleopatra legacy

Yeni başlayanlar için Kavramları ve Uzantıları Öğrenelim

qeq2qe

.
Katılım
8 Tem 2020
Mesajlar
14
Alınan Beğeni
5
Ödül Puanları
3
Konum
turkey
Benim gibi meraklı ve bilgi sahibi olmayan biri için temel ve faydalı bilgiler,teşekkür ederim.
 

Rymax

.
Katılım
3 Kas 2020
Mesajlar
122
Alınan Beğeni
15
Ödül Puanları
18
Konum
K.MARAS
bazi ÖRNEK resimlerin linkleri kirik anlatim için saol :)
 
Katılım
4 Mar 2021
Mesajlar
61
Alınan Beğeni
7
Ödül Puanları
8
Konum
VN
Bu kullanıcıyla bir anlaşma yapmak istiyorsanız, bu forumdan uzaklaştırıldığını lütfen unutmayın.
Thank you
 

naybse

.
Katılım
20 Eyl 2021
Mesajlar
3
Alınan Beğeni
1
Ödül Puanları
3
Konum
vsro
Merhaba Yeni Arkadaşım,
vSRO piyasasına yeni girmiş/girecek hevesli ve istekli olan, 'Ben nereden başlayacağm, ilk olarak ne yapacağım, bu dosyaların anlamı ne?' diyen arkadaşlar için işin temelinden başlamak istiyorum. Önce kavramları öğrenin ki, öğrenme sürecinde zorluk çekmeyin, ilerde bu neydi, ne yapardı, bu dosya ne işlev görürdü gibi soruları sormayın, en azından temel bilginiz olsun...
İlk olarak var olan dosya uzantılarını sıralıyalım. Bu uzantılar;
xxx.pk2
xxx.nvm(navmesh)
xxx.bms
xxx.bmt
xxx.ban
xxx.bsk
xxx.bsr
xxx.ddj
xxx.efp

gibi uzantılar ile sık sık karşılaşacak ve kullanacaksınız, bunları açacak olursak;
>'.pk2' uzantımız Joymax tarafından yapılan en temel uzantımızdır yani Silkroad Online 'ı oluşturan tüm resimler, sesler, yapılar, animasyonlar, ayarlar, veritabanı kayıtlarını barındıran içinde sıralı klasörler içeren uzantıdır. Buna örnek olarak, Silkroad Online 'ın dizinine gidersek orada;

-Data.pk2->İçerisinde oyuna dair görünen objelerin, nesnelerin, karakterlerin, bölgelerin, seslerin, görüntüleri makine diline çeviren 'navmesh' dosyaları ve Server Files için gerekli olan tüm veriler bu dosyadadır.
-Map.pk2->Oyun içinde ki bölgelerin dokusu, nesnelerin yerleşimi bu dosya içerisinde yer alır. Örnek olarak bir bölgeye ağaç veya kaya gibi nesneleri eklemek ya da o bölgenin dokusunu değiştirmek istiyorsunız bu dosya içindeki dosyaları düzenlemeniz gerekir.(SRO Map Editör ile yapabilirsiniz.) Data.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Media.pk2->En önemli dosyalardan biri de bu dosyadır. Sunucunun IP adresi, oyun içinde ki ikonlar, giriş ve oyun ekranında ki görünen tüm butonlar, arka plan, harita ve mini harita resimleri, oyun içinde ki yazılar, veritabanı verileri bu dosyada yer alır. Data.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Music.pk2->Oyun içinde ki çalan müzikler bu dosya içinde yer alır. Media.pk2 ile uyumlu çalışır.
-Particles.pk2->Oyun içinde ki görsel efektler bu dosyada yer alır.

adında .pk2 uzantılı dosyaları görürüz ve bunları açmak da üçüncü parti programlar ile mümkünüdür. Şifre soran programlarda varsayılan şifre '169841' dir. (Bu .pk2 uzantıları kimsenin görmek istemediğiniz kişisel resimleriniz, fotoğraflarınız ve sesleriniz için de kullanabilirsiniz :D)
>'.nvm' uzantımız Data.pk2/navmesh klasöründe bulunan dosyalardır. Bu dosyalar oyun dünyasının makine diline çevrilmiş halidir. Gameserver için olmazsa olmazdır, gameserver bu dosyaları okur ve oyun dünyasını(GameWorld) oluşturur.
>'.bms' uzantımız objenin veya karakterin uygulama içinde tümüyle tamamlanmış görüntüsü ve diğer görüntü uzantılarını birbirine bağlayan uzantıdır.
>'.bmt' uzantımız farklı '.ddj' dokularına başvuran malzeme dosyalarımızdır.
>'.ban' uzantımız karakterlerin yaptığı hareketler, ataklar, oturmak, yürümek vs. animasyonlarıdır.
>'.bsk' uzantımız karakterlerin ve objelerin iskelete bürünmüş halidir.
>'.bsr' uzantımız 'bms' , 'bmt' , 'ban' , 'bsk' uzantılarını bünyesinde barındıran uzantılardır. Kaynak uzantıdır ve oyun içine eklediğimiz obje veya karakterin nasıl görünmesi gerektiğine '.bsr' dosyasını seçerek karar veririz.
>'.ddj' uzantılarımız karakterin veya objeye ait parça parça resimleri içeren uzantılardır. Ddj dönüştürücü programlar ile açılabilir resim formatına dönüştürülebilir.
>'.efp' Particles.pk2' de bulunan uzantılarımızdır. Mesela hızlı koşma taşı kullanınca ayak etrafında çıkan yeşil halka, wizard karakterlerin etraflarında ateş, toprak, buz, elektrik gibi halkaların çıkması, okçuların ok attıkları esnada okun sarı veya mavi olması gibi...

Bitirmeden önce gerçek hayattan örnek vereyim, biyometrik veya herhangi bir fotoğrafınız sizin ddj' nizdir, sizin iskelete bürünmüş haliniz bsk' nızdır, fotoğrafta tümüyle görünmeniz sizin bms' nizdir, oturmanız kalkmanız ve dans etmeniz vs ban' ınız, aynanın karşısında kendinizi canlı görmeniz sizin bsr' nizdir. (Biraz abes oldu ama :D)

Tamamen kendi yorumum ile yazdım yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar...

[SPO​
Üst üste post gönderildiği için tek mesajda birleştirildi:

Emeğine sağlık dostum
 
AdBlock Detected

Anlıyoruz, reklamlar can sıkıcı!

Elbette, reklam engelleme yazılımı reklamları engellemede harika bir iş çıkarır, ancak aynı zamanda web sitemizin faydalı özelliklerini de engeller. En iyi site deneyimi için lütfen AdBlocker'ınızı devre dışı bırakın.

AdBlock'u Devre Dışı Bıraktım.