vsro
vsro vsro
vsro vsro

Paylaşım Silkroad Online World Yapısı

Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
493
Tepkime puanı
316
Puanları
63
Konum
İstanbul
vsro
Merhaba VSRO.ORG ailesi. Sizlere normal sorunlar dışında bir konu açmak istedim, çünkü kendim de hâlâ bir sonuca ulaşamadım. Açtığım konu Silkroad içinde ki haritaların kurulduğu bölgeler ve bu bölgelerin nereye kurulduğu, hangi haritalar ile beraber kurulduğu ile ilgili olacaktır. Keşifçi bir özelliğim olduğu için araştırmaya başladım, burada isteğim sizin de görüşlerinizi almak, ortaya net bir teori atmaktır. Lütfen bu ne işine yarayacak gibi yorumlar atmayın, Silkroad'u oynamadan önce anlamak gerekir.

Bu merakım ilk olarak savaş kalelerinin(Jangan, Bandit, Hotan), Alexandria' daki, Holy Water Temple yanına kurulduğunu görmemle başladı. Siz de isterseniz normal bir karakter ile Holy Water Temple'a gidip dağları aşıp, Jangan ve Bandit kalesini görebilirsiniz. Düşününce acayip Alexandria'dan Jangan Kale'sini görmek, ama doğru görülebilir çünkü kaleler oranın yanına kuruldu herhangi bir bağlantı olmaksızın. Bunu ilk resimde görebilirsiniz...

Bandit Kalesi;


Jangan Kalesi;



[1. Durum]Daha sonra GM konsolunu aktif ederek 'Free Camera' özelliğinde tüm haritaları dolaşmaya başladım gerek dağları aşarak gerek gökyüzüne çıkarak. Normal dünyadan(yani şehirlerin, karakurumun, taklamakanın, ovaların, platoların bulunduğu bütün yerler) kaleler haricinde bağlanıtısı olan, başka yere kurulmuş bir harita göremedim.

[2. Durum]Bunun üzerine Jupiter Temple'a girdim ordan yola çıktım ve yanına Forgotten World haritalarının hepsinin yan yana kurulduğunu onun yanına Muhan, Military Test bölgeleri, Old Login bölgesi, Roc yuvası ve tüm bölgeler, Battle Arena bölgeleri, Survival Arena bölgeleri, Thief Town, Devil's Garden, Maya Ruins gibi yerleri gördüm. Bunları aşağıdaki resimlerde görebilirsiniz.

Roc Yuvası(Devamı Old Login);



Devil' Garden(Devamı Forgotten World);



Military Test CH;



İki Irkın Test Arenası;



[3. Durum]Fakat bunlarda bir bölgeye bağlıdır diye düşündüm ama Jangan Cave(B2, B3, B4, B5 ve B6), Donwhang Cave(1F, 2F, 3F, 4F), Capture the Flag bölgeleri, Yuno, Jupiter, The Earth Room, Thief Cave, Hunter Cave gibi dış arka planı karanlık veya mavi olan bölgelerin nereye ait olduğunu bulamadım. Ve bu bölgeler birbirlerinin yanına dahi kurulu değil. Ne diğer dünyalar ile ne de kendi dünyası ile bile hiç bir ilgisi yok. Koordinatlarını kontrol ettim çoğu X:25000'li, Y:6000'li bölgelerde gözüküyor, normal dünyadan (yani [1. Durum]' daki dünya) yola çıkarak oralara gittm ama sonuçsuz kaldım. Bunları da aşağıdaki resimlerde görebilirsiniz.

Jg Cave B2 Odası ya da Odaları;



Donwhang Cave veya CTF Arenası;



Şimdi hepsini toparlayacak olursak benim teorim 3 veya 3'ten fazla dünya var ki şöyle:

-1. Dünya' da [1. Durum]'da bahsettiğim şehirlerin, karakurumun, taklamakanın, ovaların, platoların tümünün bulunduğu yerler var.

-2. Dünya'da [2. Durum]'da bahsettiğim Forgotten World, Muhan, Military Test bölgeleri, Old Login bölgesi, Roc yuvası ve tüm bölgeler, Battle Arena bölgeleri, Survival Arena bölgeleri, Thief Town, Devil's Garden, Maya Ruins gibi akla gelecek diğer yerlerin bulunduğu yerler var.

-3. Dünya'da(en karmaşık dünya) ise Jangan Cave(B2, B3, B4, B5 ve B6), Donwhang Cave(1F, 2F, 3F, 4F), Capture the Flag bölgeleri, Yuno, Jupiter, The Earth Room, Thief Cave, Hunter Cave gibi dış arka planı karanlık veya mavi olan bölgeler var ve bu dünya fikrimce anlık oluşturulan, klonlanmış diğer dünyalardan bağımsız soyut bir dünya. Siz buralara gittiğinizde neden çabucak yükleniyor hiç merak ettiniz mi?

Mesela Jangan Cave'de B2 bölümünde 20 adet oda gözüküyor fakat 20 değil sadece 1 oda var ve bu oda her geçişte anlık oluşuyor ve sadece koordinat olarak değişiyor. Mesela Capture the Flag arenası orasıda bağımsız bir dünya koordinat olarak X:25000, Y:6000 civarlarında bir yerde fakat siz oralarda değilsiniz asıl olarak siz halen daha şehirdesiniz.(Peki ya yaşadığımız gerçek dünya? :D)

Söyleyeceğim aslında çok şey var ama aklıma gelen bunlar. Eminim ki sizler de hayatınızda illaki bu 3 dünyadan birine gitmişsinizdir ve gittiğinizde de belki ben gerçekten neredeyim diye düşünmüşsünüzdür. Peki sizce bu nasıl bir oluşumdur? Sizin de bir teoriniz var mı? Lütfen yorumlarda belirtiniz ve sizde bir teori oluşturunuz...Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Wolwec

.
Katılım
6 Ağu 2019
Mesajlar
513
Tepkime puanı
183
Puanları
43
Yaş
24
Konum
Yurt Dışı
Bir bakımdan bende böyle düşünüyordum fakat her harita ilginç şekilde birbirlerine yakın ve bir birlerinin devamını getiriyorlar.
Fakat hızlı ışınlanma mevzusu çok farklı bir durum. Öyle ki, haritadaki obje sayısından kaynaklanan bir şey diye biliyorum. Nasıl ki gameserver yüklenirken Obj Count birikiyor ve GS bu objelerini yüklüyor onun gibi düşün. Farklı bir bölgeye girdiğinde değişen objeler var ve bunu yüklemek zorunda. Eğer Jangan cave gibi aynı objeleri barındıran bir bölgeye geçiş yaparsan ( camp1 camp2 gibi) daha hızlı yükleme ekranına ulaşırsın. Ben böyle biliyorum. Birbirlerine yakın olduğu için değil sonuçta sen jangandan costantineye giderken de aynı orandaki hızla gidebiliyorsun.
Ama hakkını vereyim ilginç bir teori
 
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
493
Tepkime puanı
316
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ama dışardan DW cave ye ya da Jangan cave ye girerken de anında yükleniyor ve jg cave, dw cave, ctf bölgesini free camera ile çok aramama rağmen hiçbir yerde bulamadım, mapın dış bölgeleri gökyüzü falan değil sadece düz bir renk ve ne kadar uzaklaşırsam uzaklaşayım değişime uğramıyor.
 

Benzer konular

Üst Alt